Brytannik Tragedya J.Rasyna.
Horacyusze Traiedya.
Zaira Tragedya. Sierota Chiński Tragedya w pięciu aktach.
Edda czyli księga religii dawnych Skandynawii mieszkańców.
Pamiętnik Warszawski.
Wilno 1801
Brytannik Tragedya J.Rasyna.
Horacyusze Traiedya.
Zaira Tragedya.
Sierota Chiński Tragedya w pięciu aktach.
Edda czyli księga religii dawnych Skandynawii mieszkańców.
Pamiętnik Warszawski.
Wilno 1809, Warszawa 1802, Warszawa 1801, Warszawa 1806, Wilno 1807, Warszawa 1809. Wilno, drukiem Józefa Zawadzkiego Typografa Imperatorskiego Wileńskiego Uniwersytetu. Warszawa w Drukarni Wiktora Dąbrowskiego; str. 74+73+84+96+55+16+123;
Klocek, czyli unikatowy zbiór druków historyczno-literackich wydanych w Wilnie i Warszawie, w j. polskim na początku XIX w. Pierwsze dziełko to Brtytanik, tragedia Jean’a Racine’a wydana w Wilnie, w drukarni słynnego Uniwersytetu Wileńskiego, gdzie studiował kilka lat później Adam Mickiewicz. Drugi tekst to Horacjusze znana tragedia Pierre’a Corneille’a wydana w Warszawie. Trzecie dzieło to tragedia Woltera p.t. Zaira. Kolejny tekst to tragedia tego samego Autora „Sierota Chiński”, tłumaczona faktycznie przez Stanisława Trembeckiego. Tłumaczenie dedykowane było księciu Sapiesze i jego Małżonce. Przedostatni tekst to wydany w Wilnie traktat o bóstwach Skandynawii. Ostatni tekst to „Pamiętnik Warszawski” na marzec 1809 r., czasopismo wydawane w Księstwie Warszawskim. Całość obejmuje zatem 6 różnych tekstów zszytych w jednym woluminie. Dzieło stanowi wyjątkowo ciekawy przykład sztuki drukarskiej i introligatorskiej z początku XIX w.
TWARDA OPRAWA PÓŁSKOREK Z EPOKI, GGRZBIET Z TŁOCZENIAMI I ZŁOCENIAMI, DWA BARWNE SZYLDZIKI; NA JEDNNYM SZYLDZIE "MISCELANEA" JAKO TYTUŁ ZBIORU, NA DRUGIM NAZWISKO DAWNEGO WŁAŚCICIELA: WALENTEGO ZAKRZEWSKIEGO.
Wincenty Zakrzewski, właściwie Wincenty Walenty Ignacy Zakrzewski herbu Pomian (ur. 11 lipca 1844 w Strzemesznie i ochrzczony w Dobrzykowie k. Płocka, zm. 12 kwietnia 1918 w Krakowie) – polski historyk, profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego.
STAN DB/ drobne spękania i otarcia oprawy, dawne ślady zwilgoceń